Sekitar Majlis Aqiqah, Berendoi dan Cukur Jambul Balqis

Sebelum majlis berlangsung....siap gelak-gelak lagi...

Merenung masa depan.....hahahaha

Para tetamu/geng marhaban datang......

Masing2 mengambil tempat duduk...maklum laah umah kecik....

Salam sesama geng.....baju sama je kan....itulah geng marhaban Taman SPPK

Balqis pun nak join...tapi tak leh...tak cukup umur lagi....

Mak aku....salah seorang ahli marhaban...

Sedang berbincang lagu aper nak di nyayikan....
Masih mencari lagu yg akan didendangkan....

Isteri aku...Balqis...Syafiq anak buah aku....dan abang ipar aku Faizul....

Tok Nyang dier sedang 'agah' Balqis....

Lirik dalam marhaban...agaknyer laa...aku pun bukan tau sgt....

Kepala Balqis sedang disapu tepung beras....

Rambut Balqis dipotong...huhuhuhu...pendek laa rambut anak aku.....

Sampai tertidur....penat sangat laa tu....

Makcik Nab....mak Umar.....

Makcik Norsiah....org kuat Umno...hahahaha...jgn marah haaa....

Balqis lena tido dalam buaian....baju Balqis di sponser oleh Awe dier...cantik kan....

Bini aku gabra....first time berendoi....

Syikin...comel betul dier kalu pakai tudung....tapi pistol tu yg tak tahan tu.....

Susah betul amik gambar dier....tak leh dok diam.....

Wakil Putrajaya yg berjaya datang Majlis nie...terima kasih laa bebanyak....aku betul2 terharu...huhuhuhu...

Balqis kepenatan dipegang oleh Autie Wanie nyer....jauh tu datang.....terima kasih banyak2 pada keluarga mertua....terharunyer....

Kak Wati dan Makcik Yah...kalu takde dorang nie...tak jadi majlis nie

Nie pun sama...Mak De...takde dier tak jadi majlis nie....org kuat2 nie....

Abang aku dan Abg Faizul kat belakang baju biru tu....org penting deliver makanan....

Itta....sama penting...bahagian dapur....hmmmm mana kakak aku yek.....laaa aku terlupa amik gambar kakak aku....sori laa kak...tak perasan laaa....jangan marah haaa....

Antara lauk yang akan disajikan.....

Atuk aku yg datang dari Melaka....
Posted by Picasa
Nie jee gambar2 yg sempat aku ambik...lepas tu terus jee aku sibuk menguruskan makanan untuk tetamu....Terima Kasih berbanyak2 laaa pada semua yg menjayakan majlis nie...terutamanyer Kak Nor, Abg Faizul, Abg Azam, Kak Wati, Makcik Yah, Mak De, Itta, Atuk, Makcik Milah, Kawan2 mak aku, tetamu2 dan yang paling penting Mak Ayah aku. Sesungguhnya budi baik anda semua hanya Allah sahaja yg dapat membalasnyer......Terima Kasih..........
Lagu Berendoi.....
Ayuhai anak di dalam buaian
Pejamkan mata jangan tangiskan
Lagu berendoi kami dendangkan
Di dalam majlis tanda kesyukuran
Lamalah sudah kami menanti
Namun engkau tak kunjung tiba
Dengan takdir Ilahi Rabbi
Kini engkau menjelma

Comments