Alahaiiiii....nasib...nasib....nasib...

Pagi-pagi tadi, tetiba jee bini aku kejutkan aku bangun tido....katanyer ader org datang...aku nie pulak dah ngantuk sangat....semalaman aku mengadap komputer nie.....so tido lambat...bangun pun ingat nak lambat....ishhh...sape pulak yang datang nie....aku pun tinjau laaa kat tingkap umah aku....rasanyer macam kenal jee bro nie.....bro nie satu blok umah ngan aku....ape pulak laa dier nak ni pagi-pagi nie.....aku pun bukak laa pintu...."Ye bang...ader aper??"...Bro tu pun tanye aku "Keta itam iswara tu adik punye yee...." aku pun dalam keadaan blur pun jawap "haah bang, nape??" dalam pala otak aku dok pikir....rasanyer semalam aku tak block kete org, Ishh...nape pulak bro nie...."Hmmm...kete adik kena himpap pokok, baik adik pegi tengok" dalam hati aku, aper kena himpap pokok....alamak, bengkok laa aku bulan nie....dah laa gaji masuk awal bulan nie...pulus..pulus...pulus...."Teruk kee kete sy bang" sambil tersenyum bro jawap "Ntah laa....baik adik gi tengok dulu, kitaorang tak nak laa alih dulu dahan pokok tu, nak suruh adik tengok dulu, aper2 hal senang". "Jap ye bang sy nak amik kunci kete dulu" dengan pakai kain pelekat dan berbaju t-shirt aku turun umah....rambut pun tak sempat sikat....serabut giler muka aku time tu....taik mata pun tak sempat nak buang....sampai jee bawah terus jee aku tuju kat kete aku....Ape jadi ngan kete aku??? Tengok sendiri laa kat bawah nie....

Aduss...duit...duit...duit...

Bahagian Depan keta aku...Adussss.....

Sampai tak nampak keta......

Nak bukak pintu pun tak bleh nie....

Nie Kancil sebelah aku....kena timpa ranting pokok jee....

Nie laa dahan yang patah...tu asap rokok aku..untuk menghilangkan tension....

Nie laa dahan pokok tu...setelah diangkat....kete aku???

Alhamdulilllah...takde ape2..takde kemek atau pun pecah...

(nombor plat sengaje ditutup..nanti korang beli nombor plak...)

Cuma calar2 sikit jee....

Nie laa pokok nyer....tak besar...tapi dahan dier bleh tahan besar gak laa...

Kuat jugak angin malam tadi.....sampai tumbang laa dahan pokok nie......
Posted by Picasa
Tapi kalau korang nak wat tabung bencana....pastu bagi kat aku pun takpe...aku terima jee...nie pun kira bencana jugak kan...hehehe...Ape pun time kacih laa kat org2 blok aku, mereka sungguh prihatin dan membantu menenangkan perasaan aku yg cuak nie....juga tak lupa tukang kebun yg tolong angkat dan potong dahan pokok tu....TQ..TQ...TQ.....TQ bely mushhh...

Comments