Pertandingan Nasyid Sempena Maulidur Rasul JPM

Pertama kali dalam sejarah hidup aku, aku menyertai pertandingan Nasyid. Aku pun tak tau laa macam mana aku leh terjebak dalam nasyid nie walaupun aku tau suara aku nie tak laa bape sedap sangat tapi kalu setakat ngan mawi, aku no. 2 laaa. Masa mula2 dorang ajak, aku rase cam pelik jee sebab jiwa aku lebih kepada rock. Camner laa dorang leh ajak aku join nasyid. Bukan aper, cuma terkejut sikit laa masa dorang ajak aku. Kalu nak ikutkan muka memang sah2 tak layak masuk nasyid. Muka jahat semacam jee aku nie. Tapi aku kuatkan semangat untuk join gak sebab aku rasa nie laa cabaran baru bagi aku. Setelah 2 bulan lebih berlatih akhir nye tiba lah hari yang ditunggu2. Punye laa ramai nye orang kat dalam dewan auditorium tu. Tahun nie ader 14 kumpulan termasuk kumpulan aku menyertai dalam pertandingan nasyid nie. Memang best2 giler laa persembahan kumpulan lain. Rasa macam Pertandingan Nasyid Peringkat Kebangsaan plak. Macam tengok kat tv tu. Aku aper lagik mengeletar laa seluruh badan bila tiba turn kitorang. Rasa macam nak pengsan pun ader. Tapi aku kuatkan semangat, lepas abis turn kitorang nak pengsan pun pengsan laa. Tapi bila dah abis tak rasa aper plak. Pelik tul aku nie kan. Masa diumumkan juara pertandingan tu aku tak rasa aper pun sebab dah tau kitorang akan kalah. Mana tak nye dorang punye persembahan memang best giler dari kitorang. Lagi pun dorang ader cikgu datang mengajar. Kitorang pandai2 belajar sendiri disebabkan bajet tak der nak upah cikgu. Ader kumpulan tu siap upah cikgu Akedemi Fantasia lagik(Siti Hajar). Tapi tak menang pun. Walaupun kitorang tak menang tapi tak laa dapat no tercorot. Leh tahan laaa. Dengan tak der cikgu pastu macam2 masalah yang kitorang hadapi. Aku tetap bangga walaupun tak menang.


Sebelum berkumpul di Dewan Auditorium JPM(masing2 cuba wat muka jambu)

Atas pentas nie laa kumpulan aku menyanyi lagu nasyid

Comments