Hari Isnin ari tu buat pertama kali nya selama aku lapor diri di JPM, aku menghadirkan diri dalam perhimpunan bulan bersama Pak Lah. Peh....ramai tul org. Ye arrrr.. semua Jabatan, Bahagian dan agensi dibawah JPM datang. Aku dengan lambat(macam biasa) sempat gak aku amik gambar utk tatapan korang. Nie aku amik kat pekarangan Pejabat Pak Lah nie. Aku yg tak penah2 pakai name tag ari nie dgn magik nya aku pakai name tag. Maklumlah jumpe Pak Lah, kena laa jaga imej. Tetiba aku teringat zaman sekolah dulu2. Aku zaman sekolah liat gak nak ikut peraturan sekolah. Ade je mende nak melawan. Tak nak pakai name tag laa, tak pakai tali leher laa, tak pakai stokin laa senang cite aku nie tak disiplin. Hahahaha....padan muka aku bila kena denda. Kena rotan laaa ape lagi. Tapi bila masuk keje gomen nie, tetiba aku berubah. Ye arrr.. tempat cari makan kan. Mana leh nak degil2 lagi. Lagi pun dah besar leh pikir sendiri. Bukan kena dende pun kalu tak pakai, tapi kena pikir sendiri laa kalu tengok member2 pakai tak kan aku tak pakai kan. Malu sendiri laaa...Sebenar nya aku rindu zaman sekolah. Tak de pun pikir duit tak cukup ke, bayar bil tu bil nie. Pening gak kadang2. Time sekolah tak pikir mende2 tu. Tau, gi sekolah gi belajar(ngorat awek) kena ade duit belanje. Gi kantin makan(ngan awek) pastu masuk kelas blajar. Abis sekolah balik. Pas balik gi main bola kat padang. Free je otak time tu. Tak pikir ape pun. Best kan zaman sekolah. Hmmmmmmm best kan..........

Comments

  1. HA..NYESAL LA TU..DULU SRH JADI BAIK TANAK..NAK MAIN MAKWE JE..PASAL POSE KO TANAK CITE KE..MALU LA TU...HAHAHAHAHAHA...

    ReplyDelete

Post a Comment