Pengali Kubur

Alhamdulillah, beberapa bulan merancang dapat jugak aku & keluarga yg berhajat utk membuat nisan kubur sbg penanda utk kubur anak aku. Semua aku pasang sendiri b'sama2 ayah dan abg ipar (ari tu aku jadi pengali kubuuuurr hehehe). Cuma nisan dan kepuk kubur tu je aku beli siap. Jauh lak tu, import kat Melaka. Sebab kat sini boleh tahan mahal. Mahal sangat. Kalu tak baik aku beli kat sini je. Nak jimatkan kos. Maklum laa.... tengah sengkek nie. Nie pun guna duit lebih2 org2 yg baik hati derma kat anak aku. Sebelum nie aku pecah pala aku pikir nak wat ape ngan duit tu. Nasib baik pala bini aku bijak sikit dari aku tu cadangkan duit tu kita wat beli kepuk kebur utk anak aku. Cuma aku tambah sikit utk beli nisan. Lagi pun aku takde ape2 nak bagi kat anak aku. Kalu dia hidup leh gak aku belikan mainan utk dia. Sesekali rindu lak ngan anak aku. Teringat aku masa bini aku sarat mengandungkan anak aku. Aku selalu kaco anak aku masa dia dok diam kat perut bini aku. Ape lagi bila dia kena kaco ashik nak menendang je la. Bini aku selalu marah aku sebab kaco baby tu dlm perut. Ye arrr sekali dia menendang senak perut bini aku. Hmmmm.......Ajal maut ditangan Tuhan. Aku redha Moga2 rohnya aman/tenang disisi Allah(SWT). Amin......


Ku tak tergambar wajahmu, Sinar mata itu
Lirik senyumanmu, Pesona yang membelai
Wajahmu bercahaya, Memberi bahagia
Tiap yang memandang, Hati jadi salju

Kau terlalu istimewa, Kasih dan sayangmu terpancar
Seikhlas tiada batasan, Terus membara, Terkilan rasa jiwa
Ingin ku lihat mu dewasa,Apa daya, Tuhan lebih menyayangimu

Ku pasti kau berbahagia, Duduk di sampingnya
Mendengar cerita, Sekadar rahsia

Tak tertanggung rindu…, Mendengar suaramu…
Tawa mengusik jiwa…Ohhhh…

(Lagu: Terlalu Istimewa-Adibah Noor)

Comments