Aku Kena Jaga Kaunter Ari Nie





Hari nie aku kena jaga kaunter SPP kat tingkat 3. Masuk nie dah 2 kali aku kena jaga. Seronok jugak jaga kaunter nie rupanya. Dapat tengok macam2 jenis cikgu kat sini. Kena pulak ari nie ade intiview untuk cikgu sah jawatan. Macam2 pa'el ade. Ade yang terlupa fotostat i/c, sijil-sijil, dan lupa nak print untuk pengiktirafan kelayakan. Aku dah kira macam pembantu perkhidmatan masyarakat plak. Kena plak ade member nampak, dorang panggil aku GRO. Kasar bunyinye. Tapi kiranya aku GRO yang baik laaa. hehehehe....... Tapi yang best tu, tengok muka dorang semua macam baik2 jee. Ye'arr nak confirm laa katakan. Kenala wat baik ngan semua orang. Aku rasa dah macam pegawai PTD je ari nie. Ucapan Terima Kasih tak lekang dari mulut dorang. Kengkadang tu aku sampai malas nak balas balik terima kasih dorang. Dah laaa aku ngan ngantuk nye, rasa kalu ade bantal kat situ udah lama aku tido...Krohhhhhhh. Aku jap2 tengok jam. Eeeee.... lambat lagi kee nak rehat nie. Rasa macam lambat jee jam nie. Nak jee aku cepatkan. Tapi bila tengok telatah cikgu2 nie kenkadang ilang sikit rasa ngantok. Kena plak cikgu yang muda2,kiut2, comel2, lawa2 segar sikit mata. Tu pun jap jeee. Pastu datang balik ngantuk nie. Untuk pengetahuan korang, kaunter aku jaga nie berdekatan ngan Pejabat Bos Besar (kat sini dipanggil Setiausaha). Terpaksa laaa aku control sikit ngantuk aku, tapi kengkadang telelap gak seminit dua. So, untuk menghilangkan ngantuk ku nie aku pun mundar mandir kat sekaliling kaunter tu (lagak macam bos sikit laaa). Jumpe jee cikgu2, dorang tunduk jee kat aku, aku pun tunduk laa balik(macam orang jepun laa plak yek). Boring mundar mandir aku gi kaco ikan tengah tido. Ishh malas tul ikan nie. Aku ketuk kat cermin, tak gerak2 gak. Geram plak, rasa macam nak tube jee semua ikan kat dalam aquarium tu. Mentang2 laa ari2 dapat makan free, nak carik makan pun malas. Eeeee....geram tul laaa. Malas laa aku nak layan ikan nie. Kecik2 dah malas, kalu besar lagi arr malas. Laaaa..... ape aku citer nie.....pening.....pening. Nie dah boring tahap cipan laa nie. Tu yang melalut je. Sambung di hari yang lain.............

Comments

  1. wei..lu memang jaga la..lu tak yah nak perasan lu kene jage..lu memang JAGA la..ahak ahak ahak

    ReplyDelete

Post a Comment